Skillshot.pl logo
Praca w branży gier
Blog Feed Blog feed

Blog

Jak dodać obrazek do ogłoszenia?

Dodawanie obrazków do ogłoszeń jest możliwe dzięki formatowaniu Markdown.

  1. Musisz obrazek umieścić gdzieś w sieci, na ogólnodostępnym serwerze. Jeśli nie masz własnego miejsca to możesz skorzystać z darmowego https://imgur.com/
  2. Wybierz tam opcję "Nowy post":
  3. Na następnej stronie wyślij obrazek, zgodnie z instrukcją
  4. Potem kliknij prawym przyciskiem myszki na obrazku i pobierz jego adres. Ważne, żeby kliknąć na obrazku i pobrać jego bezpośredni adres (link powinien się kończyć rozszerzeniem np. .jpg lub .png).
  5. Pobrany adres możesz wykorzystać w treści ogłoszenia używając magicznej składni: ![](tutaj wklej skopiowany adres)
  6. Tak to może wyglądać przy wpisywaniu:
  7. A taki będzie efekt końcowy:

Powodzenia! 👨‍🎨

Powiadomienia o nowych ogłoszeniach

Do tej pory, jeśli chcieliście być na bieżąco z nowościami na Skillshocie, mieliście 3 opcje:

  1. Odwiedzać serwis odpowiednio często.
  2. Śledzić nas na Facebooku lub Twitterze.
  3. Subkrybować feed RSS/Atom.

Opcja 1 to... zdecydowany numer 1, ale 2 też jest popularna. Niestety, ma dwie wady:

  • Nie da się odfiltrować niechcianych kategorii.
  • Facebook/Twitter decyduje czy i co zobaczymy.

Dziś uruchomiliśmy coś o co wiele osób prosiło od dłuższego czasu: automatyczne powiadomienia na email. Co ważniejsze, z możliwością wyboru kategorii jakie Was interesują.

Powiadomienia przychodzą w dwóch wariantach: co dzień rano lub raz w tygodniu (aktualnie: sobota rano). I to w zasadzie wszystko. Przycisk do zapisu jest na głównej stronie i na stronie konta użytkownika.

Gdybyście mieli propozycje ulepszeń albo coś nie działało jak trzeba -- piszcie. Powodzenia! :)

Skillshot 3.0

W tym roku minie 8 lat od kiedy ruszyła pierwsza wersja Skillshota i jestem szczerze zaskoczony jak szybko to zleciało. Przez ten czas opublikowaliśmy ponad 13 tysięcy ogłoszeń od 1150 firm a główny serwis (nie licząc Facebooka, etc) odwiedza co miesiąc ponad 22 tysiące ludzi. Serwis stał się ważnym elementem polskiej branży game dev.

Statystyki z miesiąca na miesiąc wciąż rosną i podobnie puchnie wish-lista rzeczy, o których dodanie prosicie. Niestety od czasu gruntownego przepisania całego kodu kilka lat temu (wersja 2.0) nie mieliśmy okazji pochwalić się wieloma nowościami na Skillshocie. Powód jest prosty: portal był zawsze finansowany z prywatnych pieniędzy i obsługiwany w prywatnym czasie, co nakłada naturalne ograniczenia. Żeby móc się dalej rozwijać musimy to zmienić. Skillshot jest już na tyle dorosły i na tyle ważny, że pora by zaczął stać na własnych nogach.

SKILLSHOT 3.0

Dziś startuje wersja 3.0 portalu i najważniejszą zmianą są nowe rodzaje kont: dwa dla pracodawców (Indie oraz Pro) i jedno dla szukających pracy (Talent).

Konto Indie jest przeznaczone dla małych zespołów. Oferuje darmowe ogłoszenia ale z limitem do 2 na miesiąc. Dlaczego akurat 2? Patrząc po aktualnych statystykach mamy kilkaset aktywnych ogłoszeń pochodzących od 131 firm. Mocno ponad połowa organizacji ma 2 lub 1 ogłoszenie. Ma to sens, bo będąc indie zatrudnia się ostrożnie i powoli (sami jesteśmy też małym developerem, więc znamy temat). Wśród firm publikujących 3 ogłoszenia miesięcznie sytuacja już się zmienia. Na ten moment jest ich 19 i tylko jedna lub dwie to małe zespoły. A firmy zatrudniające na więcej niż 3 stanowiska na raz to już profesjonaliści o ustabilizowanej pozycji na rynku i zdecydowanie niezerowym budżecie na rekrutację.

Dla nich dostępne jest konto Pro. Ogłoszenia są tutaj płatne, ale cena jest bardzo rozsądna. Z obserwacji rynku widać, że inni potrafią sobie liczyć nawet tysiąc złotych za ogłoszenie, co faktycznie potrafi zmrozić krew w żyłach. Cena na Skillshot to tylko 99 zł netto za 30 dni publikacji.

Dodatkową zaletą konta Pro są też:

  • Możliwość wyłączenia formularza i przekierowania na zewnętrzny system rekrutacyjny. To ułatwienie o które najwięksi pracodawcy pytali od dłuższego czasu.
  • Opcja ogłoszeń w imieniu innej firmy, przydatna dla pośredników i firm rekrutujących. Zwiększy przejrzystość oferty.

Dochodzi również trzecie konto: Talent. Jest darmowe i przeznaczone dla ludzi szukających pracy. Dla nich też wrótce pojawią się nowe możliwości, jak np. system automatycznego wysyłania wiadomości email z dziennym lub tygodniowym podsumowaniem nowych ofert w wybranych kategoriach.

WIĘCEJ NOWOŚCI

Poza kontami już teraz dostępne są inne nowości. Po kolei:

  • Profile pracodawców - każde konto pracodawcy ma teraz automatycznie tworzoną stronę na której znajdują się informacje o firmie, adres WWW oraz lista wszystkich aktualnych ogłoszeń.
  • Pracodawcy używający formularza Skillshot, pod każdym swoim ogłoszeniem zobaczą listę aplikacji, z nazwiskami i adresami email osób wysyłających odpowiedzi. Łatwiej będzie sprawdzić i potwierdzić czy wszystkie zgłoszenia dotarły.
  • Dla osób szukających pracy, w menu Twoje Konto jest widoczna lista ofert na które wysyłali zgłoszenia. Łatwiej będzie uniknąć aplikowania dwa razy na to samo miejsce.
  • Wyłączamy ograniczenia republikacji ogłoszeń. Trochę ze względu na komplikacje przy płatnościach, a trochę dlatego, że przy nowych założeniach nie będą już one potrzebne. Konta Indie mają wbudowany miesięczny limit, a konta Pro wymagają... płatności, co raczej naturalnie ureguluje zapał. W najbliższym czasie dodamy opcję duplikowania starych ogłoszeń (lub przedłużania czasu aktualnych, dajcie znać jeśli macie preferencje w tym temacie).
  • Można już samodzielnie zmieniać swoją nazwę (lub imię/nazwisko) i adres email, z poziomu edycji profilu w menu konta.
  • W najbliższych dniach ruszy lista największych pracodawców na portalu, dostępna na dole głównej strony.

Zachęcam do kontaktu. Dajcie znać, jeśli jest coś co mogłoby Wam pomóc i polepszyć działanie Skillshota.

I jak zawsze - powodzenia w rekrutacji!

Odświeżanie ogłoszeń

Wprowadzamy dzisiaj funkcję odświeżania ogłoszeń. Cel jest podwójny: ułatwić życie osobom publikującym (mniej copy/paste) oraz, a może przede wszystkim, ograniczyć zbyt częste wysyłanie tych samych ogłoszeń. Bo ostatnio sytuacja zaczęła się trochę nakręcać, niektóre oferty znikały i wracały jako nowe już po kilku dniach.

Od teraz zasady mamy proste:

  1. Oferty można republikować kliknięciem przycisku ale dopiero po upływie 28 dni.
  2. Nie odświeżone ogłoszenia są automatycznie archiwizowane po 35 dniach.
  3. Uprzejmie proszę nie obchodzić systemu :)

Od strony praktycznej wygląda to mniej więcej tak:

Przycisk do odświeżenia pojawi się na dole ogłoszenia, o w tym miejscu:

Cały proces, krok po kroku wygląda tak:

  • Ogłoszenie opublikowane po raz pierwszy

  • Jeśli nie minęło 28 dni, można je ręcznie archiwizować. Zniknie wtedy z listy.

    • Archiwizację można cofnąć przyciskiem "Przywróć ofertę". Wróci na listę z oryginalną datą publikacji.
  • Po 28 dniu na dole ogłoszenia pojawi się przycisk "Odśwież ofertę". Jego kliknięcie przywróci ogłoszenie i podbije datę na aktualną, czyli znajdzie się na pierwszej pozycji listy.

    • Za kolejne 28 dni operację można powtórzyć.
  • Jeśli oferta nie zostanie odświeżona, to po upływnie 35 dni zostanie automatycznie zarchiwizowana.

  • Ogłoszenie automatycznie zarchiwizowane można w dowolnym momencie odświeżyć.

Piszcie śmiało jeśli macie jakieś pytania lub komentarze. Powodzenia!

Znajdź pracę na Digital Dragons 2018

Do Digital Dragons 2018 zostało niewiele ponad miesiąc. Krakowska konferencja wpisała się już do gamedev'owego kalendarza jako dobra okazja do podniesienia umiejętności (ponad 100 wykładów w 2 dni!), spotkań oraz znalezienia pracy. W tym ostatnim temacie "Dragonsy" planują teraz coś nowego. Na targach pojawi się otwarta strefa gdzie będzie można spotkać się z firmami z branży, wypytać o to jak działają, porozmawiać o współpracy, itd. Propozycja kierowana jest szczególnie do młodych, "niezrzeszonych". Wejście bez biletu.

Praca w gamedev? Brzmi jak sprawa dla Skillshota! Więc się przyłączyliśmy :) Od dziś aż do końca konferencji przy publikowaniu ogłoszenia na dole znajdziecie taki checkbox:

Zaznaczając go, firma potwierdza, że będzie obecna w strefie rekrutacji na Digital Dragons oraz zaprasza chętnych do spotkania i rozmowy. Każde takie ogłoszenie będzie potem oznaczone specjalną etykietą "DD2018", żeby łatwo je było wyłapać.

Dodatkowo na głównej stronie znajdziecie przycisk, który pozwoli odfiltrować tylko ogłoszenia biorące udział w akcji:

I to tyle. Powodzenia w szukaniu/znajdywaniu i do zobaczenia na Dragonsach!

Więcej o Digital Dragons:

Digital Dragons to największa edukacyjnobiznesowa konferencja dla branży gier w Europie Centralnej. Jej najważniejszą częścią jest wykładowy segment w którym kolejny raz blisko 100 wykładów poprowadzą specjaliści z czołowych studiów produkujących gry: Blizzard Entertainment, Bungie, Creative Assembly, DICE, Machine Games, Naughty Dog, Techland, CD PROJEKT RED i 11 bit studios. Obok wykładów odbędzie się również kolejna edycja Indie Showcase – konkursu dla twórców niezależnych. Digital Dragons to również blisko 40 sponsorów i wystawców, którzy przez dwa dni chętnie pogadają z wami o zatrudnieniu w gamedevie :) Więcej na digitaldragons.pl

Lepsze wyszukiwanie i dane autora zgłoszenia

Dodałem dzisiaj dwie nowe rzeczy o które prosiło kilka osób:

1. LEPSZE WYSZUKIWANIE

Kiedyś było lepiej, potem przenosiłem serwer na nową bazę danych (Postgres) i przy tej okazji trochę się popsuło. Teraz wróciłem do tematu i zrobiłem nawet lepiej niż było dawniej :) Teraz Skillshot szuka wpisanych słów w polach tytułu, firmy i miasta. Każde ze słów musi być znalezione, ale nie ma znaczenia, w którym polu wystąpi. "programista warszawa" zadziała. Co więcej teraz można już szukać tekstu tylko w obrębie wybranej kategorii. I żeby to było jasne, dodałem jeszcze info o filtrowaniu wyników. Można robić szaleństwa w stylu "szukam roboty przy programowaniu, dla seniora w wawie":

2. DODATKOWE INFO O AUTORZE ZGŁOSZENIA

Tak jak pisałem poprzednio, musiałem trochę pozmieniać w sposobie wysyłania emaili. Teraz wszystko przychodzi ze Skillshota a adres nadawcy był w polu Reply-To. Ale po pierwsze nie dla każdego było to jasne (nie dziwię się) a po drugie jak ktoś zrobił forward/prześlij dalej, to info o nadawcy ginęło już na dobre.

Teraz w stopce emaila znajdziecie dodatkową linijkę z info o nawisku i adresie email jaki osoba zgłaszająca wpisała w formularzu.

Zmiany w wysyłaniu emaili

Mieliśmy ostatnio trochę walki ze spamem. Do mailingu używamy płatnego serwisu SendGrid więc teoretycznie nie powinno być problemów, ale część wiadomości potrafiła ginąć w otchłani, z różnych powodów:

  1. Czasem skrzynka użytkownika odbije z kodem błędu, że konto nie istnieje (np. zdarza się np przy przenosinach serwera). Wtedy SendGrid wrzuca ją na czarną listę i trzyma tam do czasu aż jej ktoś ręcznie nie zrehabilituje. Jeśli zauważycie taki problem, piszcie a ja poszukam i zdejmę blokadę.
  2. Sam sposób w jaki wysyłaliśmy do tej pory emaile był raczej niechętnie widziany przez serwery. Chodzi o to, że w polu "From" w wiadomości dawaliśmy nie nasz adres, tylko adres użytkownika, który odpowiadał na Waszą ofertę. Fajnie to się sprawdza w praktyce, bo można łatwo zarządzać emailami (wyglądają jakby były bezpośrednio od ludzi, można od razu odpowiadać, itd) ale jest problem z podejrzeniami o spam. Bo taka "impersonifikacja" to trochę podobny sposób do tego jak hackerzy wyłudzają dane.
  3. Czasem SendGrid potrafi przypisać nam jakąś podejrzaną pulę adresów IP, która była już wcześniej oflagowana przez spam-listy. Tak chyba było ostatnio i zostaliśmy już przeniesieni w nowe, lepsze miejsce (odpukać).

ZMIANY

Punkt 2 zmusił mnie do wprowadzenia dwóch zmian (ważne jeśli mieliście jakieś automatyczne filtrowanie wiadomości):

  • wiadomości teraz przychodzą od skillshot@skillshot.pl (zawsze z tego adresu, niezależnie od tego kto wysyła) natomiast ODPOWIEDZI są wysyłane do osoby zgłaszającej się (ustawiamy odpowiednio pole Reply-To)
  • i właśnie... już nie skillshot@orchidgames.com tylko skillshot@skillshot.pl -- doczekaliśmy się emaila we własnej domenie! :)

PRZYSZŁOŚĆ

Zastanawiam się jeszcze nad dodaniem dwóch funkcji do Skillshota:

  • Opcja ustawiania emaila na który przychodzą zgłoszenia osobno dla dla każdej oferty. Byłaby wtedy możliwość przekierowania odpowiedzi dla konkretnego ogłoszenia na jego własny email, co pozwoliłoby Wam lepiej filtrować i przekierowywać wiadomości np. do zewnętrznego systemu rekrutacji.
  • Podgląd zgłoszeń wysyłanych przez Skillshota. Po zalogowaniu do panelu Waszego konta, do każdego z ogłoszeń byłaby doczepiona lista odpowiedzi. To tak na wypadek gdyby jakiś email nie dotarł i chcielibyście potwierdzić czego brakuje.

Obie wymagają trochę pracy, więc dajcie znać co myślicie, czy się przyda czy raczej nie warto ;) I ogólnie - jakbyście mieli pytania czy sugestie to dawajcie znać. Za wiele nie obiecuję, ale w miarę możliwości i wolnego czasu staram się Skillshota rozwijać.

Nowa wersja portalu (2.0)

Skillshot powstał z mojej wieloletniej frustracji, kiedy po raz kolejny nie wiedziałem gdzie wysyłać nasze game dev'owe ogłoszenia. 3 lata temu (w 2011) spędziłem kilka weekendów i udało mi się zbudować Skillshota używając gotowego silnika. Ale niestety z czasem zaczęły wychodzić jego ograniczenia. Szczególnie pod kątem zarządzania ogłoszeniami. Aktywacja i deaktywacja przez emailowane linki jest, delikatnie mówiąc, niewygodna.

Od dłuższego czasu chciałem zaprogramować nową wersję, od zera i szczęśliwie w ten długi weekend udało mi się wygospodarować na to czas. Jak to w developerce: szacowałem 4 dni, wyszło 12 ;) Ale udało się dopiąć projekt.

Anyway, podstawowym celem było usprawnienie administracji dla osób wysyłających ogłoszenia i w tym temacie istotne zmiany są trzy:

  1. Konta użytkowników. To najważniejsze co chciałem zrobić. Teraz mamy już "normalny" system, z ogłoszeniami powiązanymi z użytkownikami. Zakładacie konto, dodajecie ogłoszenia i w zakładce "Twoje konto" możecie łatwo obejrzeć wszystkie Wasze oferty.
  2. Archiwizowanie ogłoszeń. Teraz łatwo możecie przenieść ogłoszenie do archiwum (zniknie wtedy z listy i nie będzie można wysyłać zgłoszeń) lub ponownie przywrócić je na listę. Nie trzeba już szukać linków w skrzynce pocztowej ;)
  3. Nowy format edycji tekstu ogłoszeń. Stary silnik używał tzw. formatowania Textile, które z mody wyszło już dawno temu. Nowa wersja opiera się na popularnym formacie Markdown.

WAŻNA INFORMACJA

Stary system nie używał kont, więc przy przenoszeniu ogłoszeń do nowego musiałem je automatycznie utworzyć. Każdy adres email, który miał wcześniej jakieś aktywne ogłoszenie powinien mieć teraz konto na nowym serwisie. Tyle, że aktualnie ma ono przypisane losowe hasło. Żeby się zalogować musicie je zresetować. Najlepiej wejdźcie na linka poniżej, podajcie swój email i ustalcie nowe hasło:

http://www.skillshot.pl/password_resets/new

Jeśli macie jakiekolwiek pytania czy sugestie -- piszcie. Chętnie pomogę i powyjaśniam.